Dersin Adı | Görsel İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 106 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Görsel iletişim ve grafik tasarım beraberliğinde, iletişim tasarımının en önemli noktası görme ve algılama üzerine çalışmalar yapılacak, görüntülerin işaret ettikleri kodlar üzerine tasarım projeleri yürütülecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, görsel iletişimde kullanılan görsel sembollerin ve görsel dilin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmalarıyla ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. | |
2 | İletişim nedir? Görsel İletişim Tasarımı nedir? İletişim kategorileri. PROJE 1 tanım | İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer Bölüm: 1 |
3 | Tasarım süreci nedir?, Tasarım ilke ve prensipleri. PROJE 1 teslim | Eski dönem grafik tasarım projelerinin derse getirilip yeniden incelenmesi |
4 | Görsel İletişim tasarımında tipografinin önemi, tipografik iletişim PROJE 2 tanım - brif (Konuşan Posterler) | Modern Sanat ve Yeni Tipografi Yazar: Emre Becer Bölüm: 9 |
5 | Proje 2 süreç | proje süreç |
6 | Online eğitim süreci anlatım / Proje 2 süreç | proje süreç |
7 | Grafik Simgeler & ikonlar. Simgelerin sınıflandırılması | İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer Sayfa 193-198 |
8 | Grid Sistemi, Lab ve Uygulama, Proje 2 Teslim | Ders sunum dosyasının blackboard üzerinden incelenmesi |
9 | Logo tasarımı, Marka Kimliği ve kurumsal kimlik kitapçığı, Proje 3 Tanım / brif | Ders sunum dosyasının blackboard üzerinden incelenmesi |
10 | 9. Hafta devam | Ajans marka kurumsal kitapçıkların incelenmesi yer: blackboard |
11 | Grafik tasarımda 2019 Trendleri. Ödev tanım - Yazılı Sınav | yazılı sınav |
12 | Tasarımda yaratıcı düşünme teknikleri. Ödev teslim. Konsept görsel çalışmalarına giriş. Proje 4 Tanım | adsoftheworld.com üzerinden ödül almış ilan çalışmalarının derse getirilmesi |
13 | Lab / Uygulama | proje süreç |
14 | Konsept görsel çalışmalarına giriş. Proje 4 Teslim. Proje 5 Tanım | Konsept görsel örneklerinin paylaşılması |
15 | Proje 5 süreç. | proje süreç |
16 | Proje 5 Teslim. Dönemin değerlendirmesi. |
Ders Kitabı | İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer ISBN: 9789757501091 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | WEB |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 5 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 5 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 98 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest